ANBI gegevens 2018

Naam

Stichting Financiële Hulpverlening aan Instellingen in de Particuliere Synode Oost van de Gereformeerde Gemeenten

Fiscaal nummer (RSIN)

n.v.t.

Contactgegevens

Adres: Noord Riezenweg 36

Postcode 3888 LT Uddel

Telefoon: 0577-401221

E-mail: khop@kliksafe.nl (secretaris)

Bestuurssamenstelling

Het bestuur van de stichting bestaat uit 7 leden, namelijk 1 voorzitter, 1 secretaris, 1 penningmeester, 1 algemeen adjunct en 3 overige leden.

Beloningsbeleid

Met betrekking tot het verstrekken van vergoedingen geldt als uitgangspunt dat uitsluitend een vergoeding wordt verstrekt voor gemaakte kosten.

Beleidsplan

Verwezen wordt naar het ‘Beleidsplan voor de periode D.v. 2017 t/m 2020 van de Gereformeerde Gemeenten’.

Doelstelling

De stichting heeft ten doel het verlenen van financiële steun aan instellingen, uitgaande van de Gereformeerde Gemeenten, werkzaam op het terrein van de diaconale en maatschappelijke zorg zoals bejaarden-, gezins-, jeugd- en gehandicaptenzorg. Zij verricht haar werkzaamhe­den in het bijzonder in de Particuliere Synode Oost.

Verslag activiteiten

In het verslagjaar hebben de normale activiteiten doorgang gevonden. Vanuit de gemeenten zijn bijdragen ontvangen, daarnaast is rente ontvangen over de uitstaande leningen aan Instellingen in de gehandicaptenzorgen en over uitstaande deposito’s. Er ligt een verzoek om informatie over mogelijkheden voor het verlenen van steun aan een stichting voor reformatorische ouderenzorg uit de Particuliere Synode Oost ten behoeve van het oprichten en het in standhouden van een woonzorgvoorziening voor ouderen op gereformeerde grondslag. Het bestuur heeft op dit verzoek positief gereageerd. De precieze invulling zal nog nader bepaald worden.

Financiële verantwoording

Onderstaande verkorte staat van baten en lasten geeft in de kolom ‘Realisatie 2018’ inzicht in de werkelijk gerealiseerde ontvangsten en bestedingen. Een begroting wordt niet vastgesteld. Er wordt verwacht dat de baten en lasten in 2018 in lijn zullen liggen met die van de verslagjaar 

De verkorte staat van baten en lasten heeft betrekking op het totaal van alle “kassen”. Het verkorte jaarverslag is opgesteld  op basis van het baten en lasten stelsel . De bijdragen vanuit de gemeenten bestaan uit de ontvangen collectegelden, giften en (eventuele) legaten.

 

Verkorte staat van baten en lasten

 

Realisatie 2017

Realisatie 2018

Begroting 2018

 

BATEN

 

 

 

Bijdragen vanuit gemeenten

1.450

1.900

2.000

Rente en overige inkomsten

9.605

9.106

9.000

Totaal baten:

11.055

11.006

11.000

 

 

 

 

LASTEN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Beheer- en administratiekosten

1.089 

745 

745

 

 

 

 

 

 

 

 

Totaal lasten:

1.089 

745 

745

 

 

 

 

Per saldo: Voordelig saldo

9.966

10.261

10.255

Agenda

Voor alle genoemde data geldt Deo volente

do 17 oktober 2019 Vergadering classis Kampen, te Kampen. Aanvang: 19.00 uur.
wo 6 november 2019 Landelijke dankdag (hiervan kan worden afgeweken indien een gemeente vacant is of in delen van het land waar men traditiegetrouw op een andere woensdag dankdag houdt).
wo 8 januari 2020 Ds. G.J.N. Moens neemt afscheid van Lisse. Aanvang dienst: n.n.b.
di 14 januari 2020 Vergadering classis Goes, te Goes. Aanvang: 19.00 uur.
do 23 januari 2020 Bevestiging (door ds. K. Boeder) en intrede van ds. G.J.N. Moens, te Middelharnis. Aanvang diensten: n.n.b.
Alle agenda items

Actueel

Het is mogelijk de bevestigings- en intrededienst van ds. W.A. Zondag (te Dordrecht, 2 oktober jl.) na te luisteren (klik hier).