ANBI gegevens 2018

Naam

Deputaatschap Kerkelijke Dienstverlening

Fiscaal nummer (RSIN)

824090597

Contactgegevens

Houttuinlaan 7
3447 GM Woerden
0348-489900
info@kerkelijkedienstverlening.nl

Bestuurssamenstelling

Het bestuur van het deputaatschap wordt gevormd door op de Generale Synode gekozen leden (zgn. deputaten) van de Gereformeerde Gemeenten. Het bestuur van het deputaatschap bestaat uit 8 deputaten, namelijk 1 voorzitter, 1 secretaris, 1 penningmeester en 5 overige leden.

Beloningsbeleid

Met betrekking tot het verstrekken van vergoedingen aan deputaten geldt als uitgangspunt dat uitsluitend een vergoeding wordt verstrekt voor gemaakte onkosten.

Beleidsplan

Verwezen wordt naar het ‘Beleidsplan voor de periode D.v. 2017 t/m 2020 van de Gereformeerde Gemeenten’.

Doelstelling

Het Deputaatschap Kerkelijke Dienstverlening stelt zich ten doel de Gereformeerde Gemeenten en door deze gemeenten in het leven geroepen deputaatschappen, kerkelijke vergaderingen en andere organisaties van dienst te zijn door het geven van advies en ondersteuning op het gebied van administratie, secretariaat, archief en organisatie. Tevens is het deputaatschap belast met het beheer van het Centraal Bureau, het gebouw waarin verschillende organisaties hun huisvesting hebben. Om dit doel te bereiken, exploiteert het deputaatschap het Bureau voor Kerkelijke Dienstverlening. Dit bureau draagt een servicegericht en dienstverlenend karakter. Het takenpakket omvat o.a.:

  • het inrichten en bijhouden van administraties
  • het verzorgen van (financiële) rapportages
  • het bieden van secretariële ondersteuning
  • het uitgeven van een Kerkelijk Jaarboek
  • het op verzoek verzorgen van diverse kerkelijke publicaties en formulieren
  • het leveren van facilitaire diensten, waaronder automatisering, binnen het Centraal Bureau
  • het beheren van het kerkelijk archief.

Verslag activiteiten

Het deputaatschap heeft zich in het verslagjaar met bovengenoemde werkzaamheden beziggehouden. Tevens is er aandacht besteed aan de kosterssalarissen, -arbeidsvoorwaarden en predikantshonoraria en de AVG-wetgeving.

Financiële verantwoording

Onderstaande verkorte staat van baten en lasten geeft in de kolom ‘Realisatie 2018’ inzicht in de werkelijk gerealiseerde ontvangsten en bestedingen. De kolom ‘Begroting 2018’ geeft inzicht in de begrote ontvangsten en de voorgenomen bestedingen. Er wordt verwacht dat de baten en lasten in 2019 in lijn zullen liggen met die van verslagjaar.

De verkorte staat van baten en lasten heeft betrekking op het totaal van alle “kassen”. Het verkorte jaarverslag is opgesteld op basis van het baten en lasten stelsel. De bijdragen vanuit de gemeenten bestaan uit de ontvangen collectegelden, giften en (eventuele) legaten.

 

Verkorte staat van baten en lasten

 

Exploitatie

2017

 

Exploitatie

2018

 

Begroting

2018

BATEN

         

Opbrengst producten en diensten

              500.186

 

              503.847

 

               500.000

Gebruikersvergoedingen

              235.733

 

              249.694

 

               240.000

Financiële baten

                 6.529

 

                 6.208

 

                   6.500

Overige baten

              161.630

 

              219.888

 

               185.000

Totaal baten

            904.078

 

            979.637

 

         931.500

           

INKOOPWAARDE BATEN

         
 

            185.666

 

            234.903

 

         186.000

           

LASTEN

         

Personeelskosten

              354.612

 

              360.898

 

               360.000

Overige personeelskosten

               23.711

 

               34.461

 

                 25.000

Afschrijvingen materiële vaste activa

               91.549

 

               82.462

 

                 90.000

Huisvestingskosten

               38.153

 

               31.290

 

                 35.000

Kosten Werkgroep Archieven

                      -  

 

                 9.791

 

                          -  

Kosten van beheer en administratie

               92.728

 

              142.746

 

                 95.000

Financiële lasten

               24.468

 

               19.340

 

                 25.000

Totaal lasten

            625.221

 

            680.988

 

         630.000

           
           

SALDO

              93.191

 

              63.746

 

         115.500

 

Agenda

Voor alle genoemde data geldt Deo volente

wo 21 augustus 2019 Bevestiging (door ds. J.M.D. de Heer) en intrede van kand. G.P. van Nieuw Amerongen, te Goes. Aanvang diensten: 14.30 en 19.00 uur.
wo 28 augustus 2019 Bevestiging (door ds. W. Silfhout) en intrede van kand. M.L. Dekker, te Den Haag - Scheveningen (inzake werk in Israël). De uitzending wordt verricht door ds. A. Schot. Aanvang diensten: 14.30 en 19.00 uur. Locatie: GG Gouda (Nieuwe Gouwe Oostzijde 2b).
wo 28 augustus 2019 Bevestiging (door ds. G.M. de Leeuw) en intrede van kand. H. de Leeuw, te Franklin Lakes (USA). Locatie: Jackson Ville Chapel, 264 Jacksonville Road, Lincoln Park, NJ 07035.Aanvang diensten: 13.30 en 19.00 uur (plaatselijke tijd).
vr 30 augustus 2019 Classisvergadering classis Middelburg, te Vlissingen. Aanvang: 19.30 uur.
za 31 augustus 2019 Ds. A.T. Vergunst te Waupun (USA) is 25 jaar predikant.
Alle agenda items

Actueel

In Fort Macleod (Canada) verrijst een nieuw kerkgebouw. Het huidige is te klein geworden door groei. Het oude kerkgebouw wordt, na ingebruikname van het nieuwe, omgebouwd tot zalen en consistorie.