ANBI gegevens 2017

Naam

Deputaatschap Kerkelijke Dienstverlening

Fiscaal nummer (RSIN)

824090597

Contactgegevens

Houttuinlaan 7
3447 GM Woerden
0348-489900
info@cbgg.nl

Bestuurssamenstelling

Het bestuur van het deputaatschap wordt gevormd door op de Generale Synode gekozen leden (zgn. deputaten) van de Gereformeerde Gemeenten. Het bestuur van het deputaatschap bestaat uit 8 deputaten, namelijk 1 voorzitter, 1 secretaris, 1 penningmeester en 5 overige leden.

Beloningsbeleid

Met betrekking tot het verstrekken van vergoedingen aan deputaten geldt als uitgangspunt dat uitsluitend een vergoeding wordt verstrekt voor gemaakte onkosten.

Beleidsplan

Verwezen wordt naar het ‘Beleidsplan voor de periode D.v. 2017 t/m 2020 van de Gereformeerde Gemeenten’.

Doelstelling

Het Deputaatschap Kerkelijke Dienstverlening stelt zich ten doel de Gereformeerde Gemeenten en door deze gemeenten in het leven geroepen deputaatschappen, kerkelijke vergaderingen en andere organisaties van dienst te zijn door het geven van advies en ondersteuning op het gebied van administratie, secretariaat, archief en organisatie. Tevens is het deputaatschap belast met het beheer van het Centraal Bureau, het gebouw waarin verschillende organisaties hun huisvesting hebben. Om dit doel te bereiken, exploiteert het deputaatschap het Bureau voor Kerkelijke Dienstverlening. Dit bureau draagt een servicegericht en dienstverlenend karakter. Het takenpakket omvat o.a.:

  • het inrichten en bijhouden van administraties
  • het verzorgen van (financiële) rapportages
  • het bieden van secretariële ondersteuning
  • het uitgeven van een Kerkelijk Jaarboek
  • het op verzoek verzorgen van diverse kerkelijke publicaties en formulieren
  • het leveren van facilitaire diensten, waaronder automatisering, binnen het Centraal Bureau
  • het beheren van het kerkelijk archief.

Verslag activiteiten

Het deputaatschap heeft zich met bovengenoemde werkzaamheden beziggehouden. Daarnaast is er veel aandacht voor de AVG en ANBI geweest.

Financiële verantwoording

Onderstaande verkorte staat van baten en lasten geeft in de kolom ‘Realisatie 2017’ inzicht in de werkelijk gerealiseerde ontvangsten en bestedingen. De kolom ‘Begroting 2017’ geeft inzicht in de begrote ontvangsten en de voorgenomen bestedingen. Er wordt verwacht dat de baten en lasten in 2018 in lijn zullen liggen met die van de verslagjaar.

De verkorte staat van baten en lasten heeft betrekking op het totaal van alle “kassen”. Het verkorte jaarverslag is opgesteld op basis van het baten en lasten stelsel. De bijdragen vanuit de gemeenten bestaan uit de ontvangen collectegelden, giften en (eventuele) legaten.

 

Verkorte staat van baten en lasten

 

Realisatie 2016

Realisatie

2017

 

Begroting 2017

 

 

BATEN

       

Bijdrage vanuit Generale Synode

185.000

160.000

 

135.000

Opbrengst verrichte diensten

273.369

268.714

 

316.000

Opbrengst verkopen

35.891

37.343

 

25.000

Opbrengsten afd. Automatisering

296.524

197.927

 

296.524

Opbrengsten afd. CBGG

247.754

235.733

 

247.754

Rente en overige inkomsten

6.744

8.159

 

6.744

Totaal baten:

1.045.282

907.876

 

1.027.022

         

LASTEN

       

Personeelskosten

375.572

354.612

 

335.420

Huisvestingskosten

40.635

-2751

 

38.500

Beheer- en administratiekosten

145.788

34.095

 

45.000

Automatiseringskosten

73.280

1.871

 

55.000

Lasten afd. Automatisering

103.210

196.556

 

103.210

Lasten afd. CBGG

76.178

34.256

 

76.178

Rente en overige uitgaven

251.987

139.728

 

251.987

Totaal lasten:

1.066.650

758.367

 

905.295

 

 

 

 

 

Saldo:

-21368

149.509

 

121.727

Agenda

Voor alle genoemde data geldt Deo volente

vr 5 juli 2019 Vergadering classis Barneveld, te Barneveld-Centrum. Aanvang 19.00 uur.
vr 5 juli 2019 Vergadering classis Gouda, te Zoetermeer. Aanvang: 19.15 uur.
ma 8 juli 2019 Vergadering classis Goes, te Goes. Aanvang: 19.00 uur.
di 9 juli 2019 Ds. E.C. Adams neemt afscheid van Corsica (USA).
wo 10 juli 2019 Vergadering classis Utrecht, te Zeist (peremptoir examen; alleen in geval een kandidaat een beroep naar een classisgemeente aanneemt). Aanvang: 14.00 uur.
Alle agenda items

Actueel

De nieuwbouw van de gemeente Rotterdam-Centrum vordert gestaag. Op de pagina van deze gemeente treft u een kleine impressie aan van de huidige situatie (mei 2019).

De gemeente Hendrik-Ido-Ambacht is volop bezig met de renovatie van het kerkgebouw. Wilt u beelden bekijken van de voortgang van de renovatie? Klik dan hier.