ANBI gegevens 2018

Naam

Deputaatschap Kerkelijke Dienstverlening

Fiscaal nummer (RSIN)

824090597

Contactgegevens

Houttuinlaan 7
3447 GM Woerden
0348-489900
info@kerkelijkedienstverlening.nl

Bestuurssamenstelling

Het bestuur van het deputaatschap wordt gevormd door op de Generale Synode gekozen leden (zgn. deputaten) van de Gereformeerde Gemeenten. Het bestuur van het deputaatschap bestaat uit 8 deputaten, namelijk 1 voorzitter, 1 secretaris, 1 penningmeester en 5 overige leden.

Beloningsbeleid

Met betrekking tot het verstrekken van vergoedingen aan deputaten geldt als uitgangspunt dat uitsluitend een vergoeding wordt verstrekt voor gemaakte onkosten. De beloning van het bureaupersoneel vindt plaats conform de arbeidsvoorwaardenregeling van de PKN.

Beleidsplan

Verwezen wordt naar het ‘Beleidsplan voor de periode D.v. 2017 t/m 2020 van de Gereformeerde Gemeenten’.

Doelstelling

Het Deputaatschap Kerkelijke Dienstverlening stelt zich ten doel de Gereformeerde Gemeenten en door deze gemeenten in het leven geroepen deputaatschappen, kerkelijke vergaderingen en andere organisaties van dienst te zijn door het geven van advies en ondersteuning op het gebied van administratie, secretariaat, archief en organisatie. Tevens is het deputaatschap belast met het beheer van het Centraal Bureau, het gebouw waarin verschillende organisaties hun huisvesting hebben. Om dit doel te bereiken, exploiteert het deputaatschap het Bureau voor Kerkelijke Dienstverlening. Dit bureau draagt een servicegericht en dienstverlenend karakter. Het takenpakket omvat o.a.:

  • het inrichten en bijhouden van administraties
  • het verzorgen van (financiële) rapportages
  • het bieden van secretariële ondersteuning
  • het uitgeven van een Kerkelijk Jaarboek
  • het op verzoek verzorgen van diverse kerkelijke publicaties en formulieren
  • het leveren van facilitaire diensten, waaronder automatisering, binnen het Centraal Bureau
  • het beheren van het kerkelijk archief.

Verslag activiteiten

Het deputaatschap heeft zich in het verslagjaar met bovengenoemde werkzaamheden beziggehouden. Tevens is er aandacht besteed aan de kosterssalarissen, -arbeidsvoorwaarden en predikantshonoraria en de AVG-wetgeving.

Financiële verantwoording

Onderstaande verkorte staat van baten en lasten geeft in de kolom ‘Realisatie 2018’ inzicht in de werkelijk gerealiseerde ontvangsten en bestedingen. De kolom ‘Begroting 2018’ geeft inzicht in de begrote ontvangsten en de voorgenomen bestedingen. Er wordt verwacht dat de baten en lasten in 2019 in lijn zullen liggen met die van verslagjaar.

De verkorte staat van baten en lasten heeft betrekking op het totaal van alle “kassen”. Het verkorte jaarverslag is opgesteld op basis van het baten en lasten stelsel. De bijdragen vanuit de gemeenten bestaan uit de ontvangen collectegelden, giften en (eventuele) legaten.

 

Verkorte staat van baten en lasten

 

Exploitatie 2017

 

Exploitatie 2018

 

Begroting 2018

BATEN

         

Opbrengst producten en diensten

              500.186

 

              503.847

 

               443.120

Gebruikersvergoedingen

              235.733

 

              249.694

 

               249.000

Financiële baten

                 6.529

 

                 6.208

 

                   5.000

Overige baten

              161.630

 

              219.888

 

               161.000

Totaal baten

            904.078

 

            979.637

 

         858.120

           

INKOOPWAARDE BATEN

         
 

            185.666

 

            234.903

 

         211.785

           

LASTEN

         

Personeelskosten

              354.612

 

              360.898

 

               363.000

Overige personeelskosten

               23.711

 

               34.461

 

                 22.500

Afschrijvingen materiële vaste activa

               91.549

 

               82.462

 

                 77.850

Huisvestingskosten

               38.153

 

               31.290

 

                 47.800

Kosten Werkgroep Archieven

                      -  

 

                 9.791

 

                          -  

Kosten van beheer en administratie

               92.728

 

              142.746

 

               104.500

Financiële lasten

               24.468

 

               19.340

 

                 18.600

Totaal lasten

            625.221

 

            680.988

 

         634.250

           
           

SALDO

              93.191

 

              63.746

 

           12.085

Agenda

Voor alle genoemde data geldt Deo volente

zo 8 december 2019 Ds. H.A. van Zetten neemt afscheid van Benthuizen. Aanvang dienst: 14.30 uur.
di 10 december 2019 Vergadering classis Goes, te Goes. Aanvang: 19.00 uur.
wo 18 december 2019 Bevestiging (door ds. C. Sonnevelt) en intrede van ds. H.A. van Zetten, te Nieuw-Beijerland. Aanvang diensten: 14.30 en 19.00 uur.
vr 3 januari 2020 De gemeente Barendrecht (sinds 2004 voortzetting van Rotterdam-Zuid) bestaat 125 jaar.
ma 6 januari 2020 Vergadering classis Dordrecht. Aanvang: 19.00 uur.
Alle agenda items

Actueel

Het Kerkelijk Jaarboek 2019 is uitverkocht en dus niet meer te verkrijgen bij het Bureau voor Kerkelijke Dienstverlening.